Thursday 26 April 2012

Siyesly Jatuhh Chenntaa Pada Awakk!! (Part 1)



Assalamualaikum

hahahha.... ce teke,, ce teker..kiter jatoh chentaa ngn saper2... eh2x gewdik plak budak ni kannn,,=p
Okeh sblom tuhh kene ade flow ckit kann cmner leh jatoh chentaa ngn SI DIA nihh,, xkn nk men terjah jer..Ha3, poyos jerr..kalo dlm novel2 chentaa tuh kiter pnggil ape benda yeh..EPILOG kann.. :))

Kiter mmng ade mslh kesihatan ckit... maslh trlalu kurus.. kiter nih kategori underweight r..berat 47kg tinngi plak ala2 cm zirapah daa 162 gtuu...ase2nye laaa kan..ha3,, da lame xukur.. dari duluw agi.. kwn2 kiter sumer dok kater gini..
gambar hiasan...hik3
"aina, mkn la byk ckit,, ko x cukup mkn ke weh?"  "aina, sekeping nyer ko nih" "aina, bez r ko boley telan sumer bende bdn maintain kurus jer" "aina, ko x cukup nutrition ker weh" aina , aina, aina itu n ini...

gelran "lidi", "papan" "skeleton" tuh sumer perkare bese (alamak2,, ase cm ayer mater kiter da bergenang laaaa,, uwwwaaaa) ommma tolong..ha3 pnjng ag nk tulih nihh,, tahan2..ha3





nih laaa gelaran yang telah merobek, dan mencincang hatiku...ayat kene sadiss,, ha3

jadih,, dipendekkan ceritaa,, biler da masok umor 21 taon nih,, sume kater2 tuh still menusuk telinger kiter,, tuh y wat decision,, nk crik gk product y boley bntu akuh tuk gain weight... MUKTAMAD!! nk carih gakk.. 

dgn bntuan google,, kiter jumper byk testimoni pasal SI DIA nihh,, Blog pon byk,, n sumer kebnyakannyer dari nk mkn skunk da jadi distributer y berjayer.. salah satu blog y aku da bce ialah blog Kak DAYAH..

Kak Dayah la orng y bertanggungjwb dlm hal nihh,, die y wat kiter jatoh chentaa kpd SI DIA. Ha3.. tq so much Kak dayah.. kak dayah nih very2 nice, n chantekk tawww,, walopon xpenah agi jumper n slalu mseh2 jer,, p ak taw die eclass sngt nk tolng aku.. tq kak,, i lap u..=P dan aku boley kater perkenalan akuh ngn Kak Dayah n SI DIA nih ibarat 'hadiah' y Allah nk bg kat aku,, 

naper aku ckp cmtuhh,, nak taww?? sbnarnyer akuh pon tataw naperrr,, tapi biler bcer kisah kat Dayah,, aku so so so so n so motivated n inspired tok kenal SI DIA dgn lebey dekat... toink2,, hebat btol penangan  SI DIA nihh,, kan2... ha3 walopon mission kak dayah berbeza ngn akuhh,, aku nk gemok, kak dyah plak nak kurus n da kurus n slimm okey,, comey sngt die :)) ho3.. ak rase mmng aku cayer kat power y SI DIA nih aderr.. sbb die da tukar n ubah byk kehidupan orng... even ader y nanges dgn perubhn y SI DIA tolng dgn izin Allah... 

nilahhhh testimoni y mmng wat aku x sbr2 nk beli SI DIA nihh



xcayer?? nihh bukan adobe photoshop aper,, nih reality.. :))) Kuasa HERBALIFE + Dgn izin Allah = ^___^


nihh lagiii... fuhhh ni da nk meletoppp,, mmng mase tuh tros amek fonn and mseh kak dayah...:)) 


okehhh,, tiber masenyer kiter nk perkenalkan SI DIA... x sabar da nie.. jeng2.. 
tadaaaaaaaaaaa,,,, ni laa SI DIA y so so so so inspired kiter :) 

H E R B A L I F E


da la berkhasiattt,, sedapp plak tuhh... :)

Skunk nih da seminggu lebey ak consume HERBALIFE,, Mmmng best n power,,, ak rase energetik sngt,, n aku dpt raser metblsme bdn da stabil ckit,,  kalo duluh setiap pagi membuang,, makan ckit buang,, xder aper y simpan,, mmng aku pennguna setia tandas d wktuh pagii..ha3..alhamdulillah skunk,, selera mkin bertambh ngn herbalife nihh,, n aku boley ase badan da mule serap2 ckit aper y aku mkn.. bese la bru makan,, xkn tros  nk nmpk result kannn,, kene byk bersabarr... kann2x ak percayer insyaalah dgn izin Allah,, herbalife boley bntu akuh tukk capai mision aku..:))

SO tros Muhasabah diri,  bagi aku "Allah daaa jadikan setiap kejadian itu dengan canthekk n indahh." cumer  kite je yang kena jaga nikmat y Allah da bgi tuhh,.itu r amanh y Allah da bg kat kiter.. There is no such thing "Alaaaaa,, Dah Allah jadikan aku kurus keding gini,, ato daa Allah jadikan ak gemuk ginii...nak buat cane, nie takdir akuh trimer jek laaa..." 


But Actually u can change it!!! 


Sometimes, Allah don’t say NO, but Allah say NOT YET because He has greater plans for each of us..

                                                         by Yana Saiful.. :) 

saper kak Yana nihh,, haaa, ni millionaire team dlm herbalife,, cne kenal die..t kiter citer yeehhh (next episod, aha3)...
ayat nih mmng sngt2 motivated akuh,, sbb tuh ak nekad nk tros consume herbalife,, (walopon mmng ade mslh kewangn,, p insyaalah ak akn save lbey byk duwet elaun) biler2 pikir2 blik,, xrugi ponn sbb kesihatan tuhh lbih priceless,, even Allah pon seru kiter agar amik makanan y HALAL dan BAIK dlm surah al-baqarah...



“Wahai sekalian manusia, makanlah dari apa yang ada di bumi makanan yang halal lagi baik…” (Surah al-Baqarah, 2: 168)


Herbalife adalah NUTRITION. Bukan obat. Bukan supplement taww. Herbalife is FOOD. Jadi secre logiknyer. kalo kiter bagi bdn kiter mknn y baek,, so bdn kiter pon akn react dgn BAEK... yeayyy!!! so, insyaallah selagi diizinkan Allah, Ak akn consume  herbalife nih sehingge ke akhir hayat.. :))

TQ Allah tq Herbalife!!!


Byk sngt agihh bender y aku nk citer sal herbalife nihh,, t kiter citer ag yehh,, walopon bru mengenali HERBALIFE nihh tapi auraa die mmng power pd ak...;p okeh to be continue yaaa...salamm...


AKU DEKAT KAU DEKAT







No comments:

Post a Comment