Friday 14 December 2012

Aku Bukan Muslimah Yang Baik



Topik hari ni serius sikit okayyy,, get ready k.. Sediakan pen dan kertas.. :p


Bismillahirrahmanirrahim..

Aku cuma wanita yang biase-biase je..so, kat sini aku nak berkongsi agar aku sendiri dan sahabat-sahabat semua dapat praktikkan dalam kehidupan,, Mudah-mudahan hidup kita akan memperoleh keberkatan dan keredhaanya..in sha allah :)

THE STORY BEGINS...






THE END
  
cerita pendek atau artikel nih saya ambil dari blog Umminabilaradzi..boley singgah di blog beliau.. memang banyak sharing yang bermanfaat.. :)

Bismillah.  hari ni 10.11.12 M bersamaan 25 Zulhijjah 1433 H ❤ tarikh hijrah jgn dilupa. beberapa hari je lagi nak masuk tahun baru (awal muharram) ;) tutup buku lama, bukak buku baru. so, kita semua berhak menjadi BARU :) jom! 
semua orang berhak menjadi lebih baik. selitkan dalam azam tahun baru 1434 H, untuk menjadi seseorang yang lebih baik pada masa hadapannya. Amin, amin ya rabbal ‘alamin. so, jaga diri, jaga iman, Allah sayang kamu ❤ p/s: insyaAllah, lepas ni saya cuba rajinkan diri untuk mendoodle balik ^^

 berhak ke untuk aku jadi lebih baik?????


Yessssss, of course aina..anda berhak jadi better than before..muslimah yang lebih baik.. aku tahu bukan senang nak jadi baik. Bukan semua orang suka kita punya perubahan. Nak-nak kalau ada kawan yang suka persendakan apa yang kita buat..Ape lagi  3 hari 3 malam risau,, mandi tak basah, tidur tak lena,..dok pikir patot x kita buat perubahan..yelaaa.. bila nak berubah, risau kawan kita gelakkan kita.. ejek2 kita..(entah2x depa xda kata apa pon :P)

Mungkin akan ada la yang kata, lambat lagi. Masa muda ni enjoy lah dulu, dah tua baru bertaubat.. atau mungkin mereka akan nganjing like this,, "Perggghhhh, alim kot ko sekarang!!".. xpayah dok kalut2 nak pikir ape yang mereka kate, tapi lebih baik kita pikir ape yang allah kate.. betul x?

Padahal, anak-anak sekalian,, disini ibu ingin berpesan yaaa,, masa muda ni lah masa terbaik kita nak dekatkan diri dengan Allah.. (reminder untuk diri sendiri jugak).. why??

the answer is.. (lihat ruangan jawapan dibawah)

 "The angel of death does not ask about our age when he visits. Bila-bila je Allah boleh suruh malaikat Izrail cabut nyawa kita." :')

Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim.. semoga engkau sentiasa membimbing hambamu ini ya Allah,, mudah-mudahan muslimah yang tidak baik ini akan menjadi muslimah yang lebih baik di mata mu Ya Allah.. Aminnn ya rabbal a'laminn..


AKU DEKAT KAU DEKAT




2 comments: