Friday 14 December 2012

Hadiah untuk my beloved mother :))

bismillahirrahmanirrahim...

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

Hadiah dan Anugerah Allah yang tak terhingga adalah kedua ibu bapa kita.. betul x? alhamdulillah, allah berikan aku nikmat yang sangat besar sebab masih mempunyai parents.. alhamdulillah..

Hari ni basically i would like to share about my mother..

my mom is the best best bestest mother in the world (everybody will say these words..right?) :) dalam dictionary bestest x wujud okayyy.. cuma hyperbola disitu.. :p
so am i.. 

for me,,

Mak lah tempat aku mengadu n luahkan perasaan,
tempat aku share segala mende lah, share pasal belajar, pasal scandal2 (errrr), pasal jatuh bangun aku, pasal result, pasal umah sewa..dan macam 2lagi lah..
Mak juga lah tempat aku menangis, berkongsi jatuh bangun aku dalam herbalife, pointer turun, terantuk kat penyidai kain sampai kena jahit kepala lahhh n bla,bla,blaal..
Mak juga tempat aku bermanja, tempat aku dapat belaian kasih sayang,tempat bergesel2x..:P
Mak jugak tempat aku mencari dan menimba ilmu, ilmu memasak, ilmu baking, ilmu mengemas rumah, ilmu pikat hati suami (yang nih akan datang :p), ilmu agama,
Mak jugak tempat aku berkongsi pendapat,
Mak jugak tempat aku membuat keputusan,
Maklah orang yang selalu memahami aku,
Mak jugak tempat aku untuk jadi terus kuat, terus berani untuk melangkah dan mengharungi liku-liku kehidupan..(cewwwah ayat)  
dan the most important thing mak lah tempat tuk aku mendapat kejayaan dunia akhirat kerana Mak lah yang selalu mendoakan aku..

                               


Ya Allah Engkau panjangkanlah usia Ibu kami, kerana akan hilanglah satu keberkatan dan satu doa yang mustajab bila meninggal kedua ibu bapa..



                                           

terima kasih yang tak terhingga untuk mak.. i love u so much. in sya allah angah akan berusaha untuk jadi anak yang solehah dan mendoakan emak di dunia dan di akhirat kerana doa anak yang soleh dan solehah adalah senjata hebat kerana hanya amalan ini boleh dibawa pabila parents kita meninggalkan dunia ..


Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w. bersabda: "Apabila seorang manusia mati, putuslah (tulisan pahala) amalan (setakat itu) Kecuali tiga perkara (yang akan berlanjutan tulisan pahalanya) iaitu sedekah jariah atau ilmu memberi kepada yang faedah orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya."


Okeh main point kat sini yalah.. mak aku sebenarnye mempunyai masalah kesihatan iaitu LOW BLOOD PRESSURE,, low blood pressure patient nih macam biase lah, akan selalu kebas; duduk sekejap sikit, dah kebas..bangun pagi jer, mesti mak aku suroh ayah picitkan tangan,, xboley nak buat breakfast sebab mak selalu kate "dah x rase dah tangan nihh".. sampai macam tuh sekali (siann mak :'( .. lepas tu mak selalu sangat pening kepala..

so, sebagai anak takkan la aku nak tengok je mak aku xsihat macam ni kan.. so, bulan 6 hari tu aku hadiahkan mak aku teh yang super power magic nihhh..



JENG, JENG, JENG (ober tau)

Apekah ini??

This is nutrition okayy.. we call it 'TEA MIX'

Mase nih aku xde duit sangat lagi, baru je minum herbalife shake satu bulan, aku xpernah rase walau setetes pon teh magic nih.. kira macam mak aku adalah eksperimen orang pertama yang menggunakan dalam kalangan family dan sahabat2 aku.. 

bukan ekpserimen okayyy.aku memang sangat percaya pade nutrisi nih sebab ramai sangat  dah sharing dan testimony yang aku dengar secara "live" okayyyy.. aku ulang sekali lagi LIVE.. (ho3, nak bagitau bukan cetak rompak mahupun rekaan) aku siap interbiuw pakcik2 dan makcik2 yang turut mempunyai masalah yang sama macam mak aku.. sebab aku sangat konfiden, so aku teros bagi mak aku minom.mase nih aku gune duit elaun untuk beli.. aku seperate sikit duit belanje aku untuk belikan mak TEA MIX nih :)

tapi itu duluuu.. (sekarang alhamdulillah, dah boley makan free, gune income yang dapat untuk makan beli nutrisi)

kat sini aku share sikit fungsi teamix nihh..


al-hamdulillah aku bersyukur sangat2 pada Allah.. lepas satu minggu minum jer, mak kate dia dah xkebas2 dah, bangun pagi teros boleh buat breakfast, xkebas2 dah..pening kepala pon dah jarang dah..

bila mak aku cakap macam tuhh.. aku rasa relieved sangat, nak nangis pon ada,, dah lama kot aku dengar keluhan sakit mak aku, xsilap dari sekolah rendah lagi..aku bersyukur sangat.. at least, i feel that i've done one  of my responsibilities dalam menjaga kesihatan mereka.. terima kasih ya allah kerana pertemukan aku dengan herbalife.. 

bagi aku setiap kejadian ato perkara yang berlaku di atas muka bumi ni mesti ade hikmahnya, mesti allah has planned something for us..so pertemuan dengan herbalife ni adalah anugerah allah..

aku tulis entri bukan nak mempromote atau menunjuk atau sebagainya..ikhlas dari hati yang suci dan luhur nihh..setiap hari aku berdoa,supaya aku boley bantu lebih ramai orang untuk menjadi lebih sihat.. aminnnn

                                          AKU DEKAT KAU DEKAT

No comments:

Post a Comment